reklama

Noví susedia, nové smrady

Chcel som byť nedávno džentlmen, a tak som pomohol susedke obsypanej deťmi s vrecom cibule, ktoré vliekla po schodoch. Moje okno je rovno nad jej kuchyňou a teraz mám ten cibuľový smrad v izbe každý deň, keď pred obedom zabudnem zavrieť okno.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Londýn mnohí ľudia chvália ako multikultúrne mesto, ospevujú aká je tá zmes farieb a voní úžasná a tak ďalej. Neviete si však predstaviť, aké smrady dokážu niektoré etnické skupiny vyprodukovať. Zažil som pár katastrof v domoch, kde bývali čerstvo prisťahovní Afričania, ktorí si tajomnými kuchárskymi rituálmi pripomínali rodnú krajinu. Špeciálne pachy ale asi najviac produkujú ľudia z Ázie, a to bez ohľadu na to, koľká generácia prisťahovalcov to už je.

V metre vo východnom Londýne, kde ich asi žije najviac, často cítite, ako okolo vás prejde zahalená žena nesúca sa v opare cibule a kari. Je takmer isté, že žije v preplnenom byte, ktorý sa nedá vyvetrať, pretože niektoré pachy majú schopnosť dostať sa až pod kožu a otvorené okno nestačí.

Anglická ľudová múdrosť hovorí, že dobré múry robia dobrých susedov. Jej autori neboli pripravení na imigrantov, pretože by určite spomenuli aj pachové filtre. Malou útechou je, že nie je príliš zvykom ponúkať týmito jedlami susedov či spolubývajúcich, takže zvyčajne trpí iba nos.

Najhoršie jedlom, akým ma kedy ponúkli, som zažil v Egypte cestou vlakom popri Níle. Oproti nám si sadli usmiate školáčky a jedna bola z cudzincov čo necestujú prvou triedou taká nadšená, že sa rozhodla podeliť so svojou desiatou. Bolo to miestne pečivo naplnené syrom. Neviem ako sa to podarilo, ale zapáchal aj chutil rovnako ako zvratky. Kyslo a prenikavo. V nepozorovanej chvíli som si celý darček napchal do rukáva na košeli a blažene sa usmieval, aké to bolo dobré. Ak uvidíte nejakého kúzelníka vyťahovať z rukáva smradľavé rožky, asi sa práve vrátil z Egypta. Alebo má v Londýne dobrých susedov.

Ján Gregor

Ján Gregor

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Po pár rokoch mimo opäť vo vlasti. V rámci voľného času píšuci hlavne o kultúre na INAQUE.SK. Dočasne žijúci v Bratislave a jej okolí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu