reklama

Kto je škaredý, musí byť aspoň vtipný

Asi najnudnejšia kniha ktorú som kedy čítal sa volala Dejiny humoru. Odvtedy sa bojím všetkých článkov ktoré sa touto témou zaobrajú, aj keď sa nájde aj pár svetlých výnimiek. Práve som sa dobre zabavil nad článkom Jeremyho Clarksona, ktorého titulok som mu hneď aj ukradol. Píše v ňom o tom, ako ľudia prestávajú byť okolo päťdesiatky vtipní a vyvetľuje to sexom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Clarkson mi spočiatku išiel na nervy, pretože som ho poznal iba z motoristickej relácie Top Gear, kde viedol reči typu „No predstavte si, že moje Lamborgini chcel na diaľnici predbehnúť Fiat. He he he.“ A tak podobne. Top Gear je dnes vraj najúspešnejšia motoristická relácia na svte, osobne mám ale radšej Clarksonove stĺpčeky v Sunday Times. V rozpore s tým, čo na túto tému píše, je v nich ešte aj v päťdesiatke vtipný.

Ako tvrdí, vždy si pridestaoval, že v tomto veku sa bude báť, že sa mu všetky vlasy z hlavy presunú do nosa, že sa začne pomočovať, že stratí chuť alebo sluch, v skutočnosti sa ale dnes najviac bojí toho, že stratí zmysel pre humor. Uvádza k tomu kopu konkrétnych mien, ktoré tu radšej preskočím, v podstate samí britskí komici, ktorí dnes v reklame predávajú zubnú pastu. Výnimkou sú tí, čo vždy boli škaredí.

Vysvetlenie vidí v tom, že humor je jedna z mála iných možností, ktorú majú šakredí ľudia na upútanie druhého pohlavia. Okolo päťdesiatky sa jednoducho prestanú snažiť a v posteli si radšej čítajú knihu. Za všetkým by teda mal byť sex, ale zdá sa mi, že sú tu aj ďalšie príčiny.

Napríklad kariéra. Párkrát som v živote videl, ako sa pomerne zábavní ľudia zmenili na servilných suchárov v okamihu, ako sa dostali do nejakej smiešnej funkcie. Alebo skôr tesne pred tým, pretože ak ste príliš veselí, asi nepôsobíte zodpovedne. Neviem či im koniec zábavy za tých pár tisíc, čo im prihodili stál, každopádne sa odvtedy snažím vyhýbať tomuto druhu úspechu ako aj tomuto druhu ľudí.

Nájde sa pár výnimiek, raz som mal šéfa, ktorý chodil po redakcii a rozprával historky z ciest a (väčšinou dosť drsné) vtipy, pretože tvrdil, že hlavné nie je to čo bude zajtra na papieri, ale ako sme sa v práci dobre pozabávali. Mal napríklad vynikajúcu definíciu toho, kedy je chlap starý: „Keď mu robota vonia a piča smrdí. He he he.“ Za pár mesiacov ho vyhodili.

(Ak niekomu vadí vyššie spomenuté slovo, krátky rozhovor medzi otcom a synom zo Šulíkovho filmu Všetko čo mám rád. V scéne sa obaja člnkujú na jazere a pod nimi vo vode pláva nahá otcova frajerka. „-Pekná pička,“ hovorí syn. „-Ako to rozprávaš?!“ „-A máme na to iné slovo?“)

Spomienka na tento príjemný a zábavný film úplne odviedla moje myšlienky od toho, čo som chcel na záver povedať, ale je piatok a snáď mi to na koci týždňa prepáčite. Prajem pekný víkend.

Ján Gregor

Ján Gregor

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Po pár rokoch mimo opäť vo vlasti. V rámci voľného času píšuci hlavne o kultúre na INAQUE.SK. Dočasne žijúci v Bratislave a jej okolí. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu